zondag 27 juni 2010

Puppy love en Martha Stewart Around the page-ponsen.

Hallo lieve allemaal op deze (wederom) zon(nige)dag!
Volgens mij gaat het weer erg warm worden....

Voor de kaart heb ik een stempel van Rachel Ann Miller (Puppy love) gebruikt.
Ingekleurd met distress inkt.

Het scrappapier is van Basic Grey. Het blok heet "Max & Whiskers" en bevat supermooi scrappapier in het thema hondjes en poesjes (incl. bijpassende ruit-, streep- en stippen papier).

Verder heb ik 2 Martha Stewart ponsen gebruikt waarmee je rond om een vel kunt ponsen.
Ik hoor wel eens dat het zo moeilijk is om het patroon precies passend te krijgen.
Dat valt eigenlijk best mee, als je de bijsluiter bij de pons maar goed leest en opvolgt.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het Engels goed beheerst, dus zal ik proberen het in het kort in het Nederlands aan jullie uit te leggen:

Je bent gebonden aan bepaalde vaste papiermaten om het patroon passend te krijgen:
De lengte en breedte van je te ponsen papier moet zijn exact 8,25cm / 12,7cm/ 17,15cm,21,59cm/26,04cm of 30,48cm zijn.

Voor een vierkante kaart kun je dus bijvoorbeeld een vel papier snijden van 12,7cm x 12,7cm (dit is de maat die ik voor de kaart van vandaag heb gebruikt)
(Voor een rechthoekige kaart zou je bijvoorbeeld 12,7cm x 8,25cm kunnen gebruiken).

Vervolgens neem je de hoekpons. Vouw de "vleugeltjes" open, leg je papier er in en pons de 4 hoeken.
Daarna neem je de randpons en leg je het papier zo dat je precies op de hoekmal (die erop staat) ligt en pons je vanaf daar de rand.
Let er wel op dat je je papier op het aangegeven patroon van de pons legt, anders verschuift je patroon en komt het niet mooi uit.
Zo lukt het bij mij altijd prima.

Mocht er belangstelling voor zijn, dan kan ik natuurlijk altijd een keer naar de winkel van Ge-We komen om "live" het te demonsteren.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zondag.

Groetjes,
Yvonne

7 opmerkingen:

Jacqueline (Sjakkie) zei

Een super leuk en prachtig kaartje!
Groetjes van Jacqueline

WILMA zei

Schitterend kaartje! Mooie kleuren gecombineerd!
Liefs Wilma

Wendy ten Hove zei

Hij is erg leuk, deze kaart, super leuke afbeelding en de pons is geweldig, die bloemen zijn erg mooi!!! Leuke kleuren en lay-out, helemaal leuk!!

Groetjes, Wendy

Erika zei

Leuk kaartje!!!

Groetjes Erika

Made by Janet zei

ik moet zeggen ...WAUWWWWW!!!!

groetjes Janet

Toos Awater zei

Heel mooi gedaan Yvonne

Groetjes Toos

Anoniem zei

Heel mooi.!!!!!!!!!!
groetjes Gerda